2025-07-022025-07-02https://labtecgc.udesc.br/dspace-lab-01/handle/hdl-lab-01-s01/11057Communication in the classroom is mostly done through the domain of the visual image, where blind students often do not have access to the content. From this context, the aim of this article is to present the development of two prototypes of audio-tactile graphics, designed as assistive technology for arts teaching. The development of the prototype comprises six phases, from image selection to finalization of the audio-tactile graphics. The prototypes developed prove to be important to provide accessibility and the step-by-step development serves as a subsidy and basis for other professionals in the area.A comunicação em sala de aula é feita majoritariamente através do domínio da imagem visual, onde muitas vezes estudantes cegos não possuem acesso ao conteúdo. A partir deste contexto, o objetivo deste artigo é apresentar o desenvolvimento de dois protótipos de imagens audiotáteis, projetadas como Tecnologia Assistiva - TA para o ensino de artes. O desenvolvimento do protótipo compreende seis etapas, desde a seleção da imagem até a finalização da imagem audiotátil. Os protótipos desenvolvidos se demonstram importantes para proporcionar a acessibilidade e o passo a passo do desenvolvimento serve como subsídio e base para outros profissionais da área.application/pdfCopyright (c) 2023 Human Factors in Designhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0imagem audiotátilacessibilidadetecnologia assistivaaudio-tactile graphicsaccessibilityassistive technologyAudio-tactile graphics for arts education: development of prototypes for accessibility for blind peopleImagens audiotáteis para o ensino de artes: desenvolvimento de protótipos para a acessibilidade de pessoas cegasinfo:eu-repo/semantics/article