2025-07-022025-07-02https://periodicos.udesc.br/index.php/hfd/article/view/24570With the use of assistive technology in education, the possibility of students with the disorder having better learning conditions is increased. The objective of this study is to identify in which aspects digital games favor the literacy process of students with autism spectrum disorder. The study was based on qualitative, descriptive and bibliographical research. Six digital games focused on children's literacy were evaluated by six basic education teachers. It was observed, with the result of data collection, that the selected games are suitable for children with autism spectrum disorder and contribute to the literacy process.Com o uso da tecnologia assistiva na educação, amplia-se a possibilidade de alunos com transtorno terem melhores condições de aprendizagem. O objetivo desse estudo é identificar em que aspectos os jogos digitais favorecem o processo de alfabetização de alunos com transtorno do espectro autista. O estudo foi fundamentado pela pesquisa qualitativa, descritiva e bibliográfica. Foram avaliados seis jogos digitais com foco na alfabetização de crianças por seis professoras da educação básica. Observou-se, com o resultado da coleta de dados, que os jogos selecionados são adequados para crianças com transtorno do espectro autista e contribuem para o processo de alfabetização.application/pdfCopyright (c) 2023 Human Factors in Designhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0Alfabetizaçãoeducação básicaeducação inclusivaLiteracybasic educationinclusive educationDigital games as an assistive technology resource in the literacy of students with autism spectrum disorderJogos digitais como recurso de tecnologia assistiva na alfabetização de alunos com transtorno do espectro autistainfo:eu-repo/semantics/article