2025-07-092025-07-09https://periodicos.udesc.br/index.php/hfd/article/view/2463610.5965/2316796312242023026The aim of this article is to understand how Inclusive Design, Universal Design and Universal Design for Learning approaches are used to support the learning of children with Autism Spectrum Disorder in early childhood education. To this end, a systematic literature review was carried out. After the analysis, categories of similarities were generated using inclusive approaches. As a result, it was noted that there are still few studies that use Inclusive/Universal Design approaches in the educational field for this audience. Thus, this gap can be explored in multidisciplinary studies between designers and education professionals.O objetivo desse artigo é entender como as abordagens do Design Inclusivo, Design Universal e do Design Universal para Aprendizagem são utilizadas para auxiliar a aprendizagem de crianças com Transtorno do Espectro Autista na educação infantil. Para tanto, foi realizada uma revisão sistemática da literatura. Após a análise, foram geradas categorias de semelhanças que utilizaram as abordagens inclusivas. Como resultados, notou-se que ainda há poucos estudos que utilizam abordagens do Design Inclusivo/Universal no âmbito educacional para esse público. Assim, tal lacuna pode ser explorada em estudos multidisciplinares entre projetistas e profissionais da educação.Dado curado por Beatriz Weckerle de Paula em 09/07/2025 para a atividade avaliativaapplication/pdfCopyright (c) 2023 Human Factors in Designhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0Design UniversalAutismoeducaçãoinclusãoTEAuniversal designautismeducationinclusionASDUniversal Design Approaches in teaching and learning autistic children: the state of the artAs Abordagens do Design Universal no ensino e aprendizagem de crianças autistas: o estado da arteinfo:eu-repo/semantics/article