2025-07-022025-07-02https://labtecgc.udesc.br/dspace-lab-01/handle/hdl-lab-01-s01/13066This article aims to identify which are the most frequent difficulties in writing of words with the morphological and grammatical regularities of a group of students from a public school in Recife. The research was qualitative and quantitative character and participated in it 30 (thirty) students in the 4th year and 5 years of elementary school, who wrote 84 (eighty-four) words in a dictation with gaps phrases. We observed that, even after four or five years of reading instruction, many children revealed several difficulties in spelling those regularities.O presente estudo teve como objetivo identificar quais são as dificuldades mais recorrentes na escrita de palavras com as regularidades morfológico-gramaticais reveladas por um grupo de alunos de uma escola pública de Recife. A pesquisa foi de caráter quali-quantitativo e participaram dela 30 (trinta) alunos do 4º e 5º anos do ensino fundamental, que escreveram 84 (oitenta e quatro) palavras em um ditado de frases lacunadas. Constatou-se que, mesmo depois de quatro ou cinco anos de ensino formal da escrita, muitas crianças continuavam apresentando diversas dificuldades na notação daquelas regularidades ortográficas.application/pdfCopyright (c) 2022 Revista Linhashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0ortografiaalfabetização; documentos curriculares; leitura; escrita.regularidades morfológico-gramaticaisspellingreading and spelling instructionmorphological spelling regularitiesA mapping of difficulties in writing morphological-gramatical regularitiesUm mapeamento de dificuldades na escrita de regularidades morfológico-gramaticaisinfo:eu-repo/semantics/article