2024-10-022024-10-02https://labtecgc.udesc.br/dspace-lab-01/handle/hdl-lab-01-s01/7793O artigo aborda fatores e características do Curso de Biblioteconomia da FURG, define o conceito de marketing social, expõe a metodologia usada na execução do Projeto, demonstra os resultados obtidos após a divulgação do Curso nos municípios propostos e, por fim, apresenta as considerações finais. Abstract: This article approaches factors and characteristics of the course of Biblioteconomia of the FURG, it defines the concept of social marketing, it displays the methodology used in the execution of the present project, demonstrates to the results gotten after the spreading of the Course in the considered cities and, finally, it presents the conclusions. Keywords: Library Science Course; Librarianship; Marketing - Librarianship; Social marketingtext/htmlapplication/pdfCopyright (c) 2014 Revista ACBCurso de BiblioteconomiaDivulgação profissionalMarketing socialDivulgação do Curso de Biblioteconomia da FURG nos munícipios de Rio Grande, Santa Vitória do Palmar e São José do Norte Marketing about FURG Librarianship Course in the cities Rio Grande, Santa Vitória do Palmar and São José do Norte p. 171-179info:eu-repo/semantics/article