2025-07-022025-07-02https://labtecgc.udesc.br/dspace-lab-01/handle/hdl-lab-01-s01/12470The article presents a bibliometric survey of the content of the Magazine Education, Arts e Inclusion, and encompasses a period that corresponds to the first edition, published in 2008, until the last edition, published in 2022, in a total of 432 published articles. 59 texts on the theme Education, Arts and Inclusion of people with disabilities and related themes are part of the analysis, that is, only 13.6% of the analyzed publications fit the theme highlighted in the title of the own magazine.  The main results pointed out by the analyzes is the production of articles with an emphasis on the Visual Arts. One fact that also called our attention, corroborating with other texts on the area of ​​knowledge, is that 75.83% of authors on this topic are women. The themes of the productions focus on the discussion of inclusion in and through Art. The objectives of the works deal with the importance of understanding its role in school inclusion, but there are also records, in smaller numbers, related to social inclusion through Art of people with disabilities.O artigo apresenta um levantamento bibliométrico da produção da Revista Educação, Artes e Inclusão, e engloba um período que corresponde ao primeiro número, publicado em 2008, até o último número, publicado em 2022, num total de 432 artigos publicados. Fazem parte da análise 59 textos sobre a temática Educação, Artes e Inclusão de pessoas com deficiência e temas correlatos, ou seja apenas 13.6% das publicações analisadas, se enquadram na temática evidenciada no título do próprio periódico. Como principais resultados a análise aponta para uma produção de artigos com ênfase nas Artes Visuais. Um dado que também nos chamou atenção, corroborando com outros textos sobre a área de conhecimento, é que 75.83% das autorias sobre essa temática são de mulheres. Os temas das produções se concentram na discussão da inclusão na e pela Arte. Os objetivos dos trabalhos versam sobre a importância de compreender o papel desta na inclusão escolar, mas há, também registros, em menor número, relacionados à inclusão social pela Arte das pessoas com deficiência.application/pdfCopyright (c) 2023 Regina Finck Schambeck, Marilete Terezinha de Souza Pereirahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0inclusiondisabilityartsbibliometric researchinclusãodeficiênciaartespesquisa bibliométricaArt for people with disabilities: bibliometric analysis of content of the Magazine Education, Art and Inclusion (2008-2022)Arte para pessoas com deficiência: análise bibliométrica da produção do periódico Educação, Arte e Inclusão (2008-2022)info:eu-repo/semantics/article