2025-07-022025-07-02https://labtecgc.udesc.br/dspace-lab-01/handle/hdl-lab-01-s01/11047The objective of this work is to present the creation of a videobook with LIBRAS animation, focused on Inclusive Education. The study developed educational material for learning LIBRAS, as well as promoting healthy eating habits. The construction of the videobook involved the following steps: defining the theme, plot, and script; creating characters and storyboards; modeling the scenery and characters; animation; recording LIBRAS; designing the page layout and assembling the videobook. In a future stage, it is expected to validate the material with users to assess its effectiveness and contribution to Inclusive Education. O objetivo deste trabalho é apresentar a criação de um videobook com animação em LIBRAS, voltado à Educação Inclusiva. O estudo desenvolveu um material didático para o aprendizado de LIBRAS, assim como o estímulo à uma alimentação saudável. Para a construção do videobook foram realizadas as etapas de definição do tema; enredo; roteiro; criação das personagens e StoryBoard; modelagem do cenário e das personagens, animação; gravação de LIBRAS; concepção do layout das páginas e montagem do videobook. Em uma próxima etapa, espera-se realizar a validação com os usuários para avaliar a eficácia do material e sua contribuição para Educação Inclusiva. application/pdfCopyright (c) 2023 Human Factors in Designhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0LIBRASvideobookTecnologia AssistivaLIBRASvideobookAssistive TechnologyThe animation for communicational accessibility for deaf childrenA animação para a acessibilidade comunicacional de crianças surdasinfo:eu-repo/semantics/article