The development of justice principles in the child
O desenvolvimento dos princípios de justiça na criança
dc.creator | Fujisawa, Dirce Shizuko | |
dc.date | 2004-07-15 | |
dc.date.accessioned | 2022-10-18T19:43:23Z | |
dc.date.available | 2022-10-18T19:43:23Z | |
dc.identifier | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/seminabio/article/view/3693 | |
dc.identifier | 10.5433/1679-0367.2002v23n1p39 | |
dc.identifier.uri | http://www.labtecgc.udesc.br/tabd1/handle/123456789/531 | |
dc.description | Piaget’s studies concerning the social-moral development of the child are valuable and significant. However, they were carried out seventy years ago. The aim of this study is, therefore, to investigate the moral development of a group of children, based on Piaget’s previous studies. The data were collected by carrying out a semi-structured interview in order to obtain relevant information. Afterwards, the data were qualitatively analyzed. As an initial procedure, five standard histories from Piaget’s studies were told to the participants. According to the social moral development theory, the findings showed that the participants are in the autonomy or cooperation phase, with strong tendency to equality in their judgements. | en-US |
dc.description | Embora realizados há setenta anos , os estudos de Piaget referentes ao desenvolvimento sócio-moral da criança são valiosos e significativos. Este trabalho tem por objetivo investigar o desenvolvimento moral de um grupo de crianças, com base nos estudos realizado por Piaget. Foi realizada uma entrevista semiestruturada coletiva como procedimento de coleta de informações, posteriormente, os dados foram analisados qualitativamente. Foram contadas cinco histórias padronizadas, extraídas dos estudos de Piaget (1994). De acordo com o desenvolvimento sócio-moral descrito por Piaget, os resultados obtidos na entrevista, por meio de histórias padronizadas, evidenciaram que os participantes estão não fase de autonomia ou de cooperação, com tendência predominante a igualdade em seus julgamentos. | pt-BR |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | por | |
dc.publisher | Universidade Estadual de Londrina | pt-BR |
dc.relation | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/seminabio/article/view/3693/2970 | |
dc.rights | Copyright (c) 2016 Semina: Ciências Biológicas e da Saúde | pt-BR |
dc.source | Semina: Ciências Biológicas e da Saúde; Vol. 23 No. 1 (2002); 39-48 | en-US |
dc.source | Semina: Ciências Biológicas e da Saúde; v. 23 n. 1 (2002); 39-48 | pt-BR |
dc.source | 1679-0367 | |
dc.source | 1676-5435 | |
dc.subject | Child’s social-moral development | en-US |
dc.subject | Justice | en-US |
dc.subject | Piaget’s studies. | en-US |
dc.subject | Desenvolvimento | pt-BR |
dc.subject | Desenvolvimento moral | pt-BR |
dc.subject | Justiça. | pt-BR |
dc.title | The development of justice principles in the child | en-US |
dc.title | O desenvolvimento dos princípios de justiça na criança | pt-BR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Artigo avaliado pelos Pares | pt-BR |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |
This item appears in the following Collection(s)
-
Semina: Ciências Biológicas e da Saúde
Metadados coletados da revista Semina: Ciências Biológicas e da Saúde